SFS Dijital Sigortacılık Grup Müdürü İbrahim Üstünel, dijital değişim ve dönüşümün sektörün etrafını 360 derece sardığını belirterek SFS olarak bu dönüşüm trenine ilk vagondan binildiğini kaydetti. 30 yıllık sektörel tecrübesinden elde ettiği donanım ve özgüven ile sigorta sektörüne uçtan uca teknoloji çözümleri ve danışmanlık hizmeti sunan SFS’de dijital farkındalığın en üst düzeyde karşılık bulduğunun altını çizen Üstünel, “Bu değişim ve dönüşüme dijital sigortacılık penceresinden baktığımızda, sigorta endüstrisinin geleneksel çalışma yapısını önemli derecede değiştiren ve birçok yeni teknolojiyi bu değişimin merkezine koyan bir manzara ile karşılaşıyoruz. Manzaraya daha yakından baktığımızda ise tüm sigortacılık faaliyetlerini yönetmek ve yürütmek için teknoloji öncelikli iş modellerini kullanarak müşterilere ve tüm sigorta ekosistemine dokunan modern bir çözüm yaklaşımını görüyoruz” dedi.
SFS olarak yazılım altyapının ve üstyapının tümüyle yenilenmesinin yanında çağdaş dünyanın sunduğu çeşitli düşünce yapılarının da şirketin tüm kademelerinde uygulanmaya başlandığını aktaran İbrahim Üstünel sözlerine şöyle devam etti: “Çok faydalı olacağını öngördüğümüz tasarım odaklı düşünce yapısının getirdiği empati yeteneği ile müşterilerimizi derinlemesine anlayacak şekilde dinliyor ve kendimizi adeta onların yerine koyuyoruz. Onların gerçek ihtiyaçlarına ulaşmak ve doğru çözümler üretebilmek için, sistemden kullanıcıya ulaşmanın ötesinde, kullanıcıdan sisteme ulaşacak yolları arşınlıyoruz. Bu şekilde klasik çözüm geliştirme metodlarının dışına çıkıp, kullanıcı deneyiminin ve kullanıcı yolculuğunun ön plana çıktığı, aynı zamanda çevik ve adaptif yazılım ürünleri geliştiriyoruz.”
SFS’nin portal uygulamalarından da bahseden Üstünel, şu bilgilere de yer verdi: “Dijital sigortacılık ürünlerimizden her geçen gün daha da ileriye götürdüğümüz ve üst düzey kullanıcı deneyimi sunan B2B portal uygulamalarımız ile acenteler en çok sattıkları ürünleri saniyeler içinde müşterilerine sunabiliyorlar. Aynı altyapımızın kullanıldığı modern, hızlı ve kullanıcı dostu B2C satış portallerimiz ise sigorta müşterilerine alışılmışın dışında deneyim sunuyor. B2B ve B2C ve hatta B2BC platformlarımızın aynı ya da farklı ara yüzlerle tek çatı altında çalışabilir olması sigorta şirketlerinin tek merkezden birçok hizmeti kolaylıkla yürütebilmesini sağlıyor. Bunların yanında aynı platform üstüne konumlanan mobil uygulamamızın sunduğu eşlenik hizmetler ile hem acenteler hem de sigorta müşterileri mobil cihazlardan sigorta satın almanın keyfini yaşıyor.”
SFS’nin sigorta yazılım sektörüne yön vermiş birçok uygulamaya imza attığını söyleyen İbrahim Üstünel, “SFS’de, dijital düşünce ve dijital dönüşüm faaliyetleri bir teknoloji felsefesi haline gelmiş durumda. Hem yazılım hem de düşünce yapımızı baştan ele aldığımız SFS Dijital Değişim Ofisi ile geleceğe çok daha emin adımlarla yürüdüğümüzü söyleyebiliriz. İnsan ve empatiyi ön plana alan tasarım odaklı düşünce yapımız ve bunu içine alan çevik ve adaptif çözüm yöntemlerimiz ile ürettiğimiz yazılımlar sigorta ekosistemine uçtan uca güven veriyor. Bu sayede müşterilerimiz ile birlikte ulaştığımız ortak akıl bizi birbirimize her zamankinden daha çok bağlıyor” dedi. Üstünel, “SFS, yüzünü trend sigorta teknolojilerine dönmüş durumda. Dijital uygulamalarımız ile hem sigorta çalışanlarına hem de müşterilerine dokunan, onları çepeçevre saran bir dijital ekosistem ile dijital ayak izlerimiz artık çok daha belirgin” diyerek sözlerini noktaladı.
İbrahim Üstünel
Sektörde bir ilk olan 3D güvenli ödeme sistemine değinen Zafer Emir, “SFS ile birlikte geliştirdiğimiz hızlı zeyil ekranları da sektörde bir ilk olup en çok kullanılan zeyiller bu ekranlara tanımlanarak sigortalılarımızın plaka değişikliği ve satıştan iptal zeyillerini kendilerinin yapabilmesi sağlanmış bu da acentelerimizin üzerindeki operasyonu hafifletmiştir” şeklinde konuştu ve sözlerine şöyle devam etti: “SFS’nin esnek ürün tanımlama yapısı ve tarife yönetimi sayesinde hızlı satış ekranlarında geliştirilen ürünlerin tarife yönetimleri de diğer ürünlerdeki gibi SFS Winsure ekranlarından yönetilebilmesinin getirmiş olduğu fiyat eşitliği ve kaynak kullanım avantajı, mesafeli satış için farklı çözümler sunması kullandığımız diğer avantajların başında yer almaktadır.”
Zafer Emir
Modern Çözümlerle Entegre Yazılımlar
Üstünel, modern dünyada hem sorunlara hem de teknolojik konulara çözüm arama yaklaşımlarında yeni yönelimlerin söz konusu olduğuna dikkat çekerek, “Teknoloji tarafına baktığımızda geleneksel yazılım çözümlerinin çevresini yapay zeka, makine öğrenmesi, bulut teknolojileri, robotik otomasyonlar, otonom süreçler ve hatta daha çok yeni olan blokzincir gibi kavramlar tarafından kuşatılmış durumda. Bu tip modern çözümlerle entegre olmuş yazılımlar, artık klasik çözümlerin gerçek ihtiyaçları karşılamakta yetersiz kaldığı durumda imdadımıza yetişiyor. Dijital dünyanın baş döndürücü hızla geliştiği bir ortamda biz de SFS olarak üzerimize düşen misyonun bilinci ile tüm bu teknolojik gelişmeleri yazılım ürünlerimize uygulamaya odaklanmış durumdayız” şeklinde konuştu.SFS olarak yazılım altyapının ve üstyapının tümüyle yenilenmesinin yanında çağdaş dünyanın sunduğu çeşitli düşünce yapılarının da şirketin tüm kademelerinde uygulanmaya başlandığını aktaran İbrahim Üstünel sözlerine şöyle devam etti: “Çok faydalı olacağını öngördüğümüz tasarım odaklı düşünce yapısının getirdiği empati yeteneği ile müşterilerimizi derinlemesine anlayacak şekilde dinliyor ve kendimizi adeta onların yerine koyuyoruz. Onların gerçek ihtiyaçlarına ulaşmak ve doğru çözümler üretebilmek için, sistemden kullanıcıya ulaşmanın ötesinde, kullanıcıdan sisteme ulaşacak yolları arşınlıyoruz. Bu şekilde klasik çözüm geliştirme metodlarının dışına çıkıp, kullanıcı deneyiminin ve kullanıcı yolculuğunun ön plana çıktığı, aynı zamanda çevik ve adaptif yazılım ürünleri geliştiriyoruz.”
SFS’nin portal uygulamalarından da bahseden Üstünel, şu bilgilere de yer verdi: “Dijital sigortacılık ürünlerimizden her geçen gün daha da ileriye götürdüğümüz ve üst düzey kullanıcı deneyimi sunan B2B portal uygulamalarımız ile acenteler en çok sattıkları ürünleri saniyeler içinde müşterilerine sunabiliyorlar. Aynı altyapımızın kullanıldığı modern, hızlı ve kullanıcı dostu B2C satış portallerimiz ise sigorta müşterilerine alışılmışın dışında deneyim sunuyor. B2B ve B2C ve hatta B2BC platformlarımızın aynı ya da farklı ara yüzlerle tek çatı altında çalışabilir olması sigorta şirketlerinin tek merkezden birçok hizmeti kolaylıkla yürütebilmesini sağlıyor. Bunların yanında aynı platform üstüne konumlanan mobil uygulamamızın sunduğu eşlenik hizmetler ile hem acenteler hem de sigorta müşterileri mobil cihazlardan sigorta satın almanın keyfini yaşıyor.”
‘Yeni Nesil Sağlık Sigortacılığı Yazılımları’
SFS’nin dijital sigortacılık ürün yelpazesine değinen Üstünel, “Teknoloji marketler için geliştirdiğimiz web servis ve ara yüzleri ile, hepimiz için çok daha kıymetli hale gelen elektronik cihazlarımız, uzatılmış ve genişletilmiş garanti gibi sigorta ürünleri ile sigorta kapsamına alınabiliyor. Sağlık alanında yaptığımız yatırımlar neticesinde de yeni nesil sağlık sigortacılığı yazılımlarında önemli yollar kat etmiş bulunuyoruz” dedi. SFS’nin kaynaklarının önemli bir kısmını ArGe faaliyetlerine ayırarak teknoloji ve sigorta ekosistemine çok önemli katkılar sağlayacak projelere devam edeceğini kaydeden İbrahim Üstünel, makine öğrenmesi ve yapay zeka tabanlı Karar Destek Çözümleri ve Akıllı Prim Yönetimi ile sigortacılığın en temel mücadelelerinden biri olan doğru fiyatlama ve suiistimal tespit konularında yeni çözüm yöntemleri getirileceğine dikkat çekti.SFS’nin sigorta yazılım sektörüne yön vermiş birçok uygulamaya imza attığını söyleyen İbrahim Üstünel, “SFS’de, dijital düşünce ve dijital dönüşüm faaliyetleri bir teknoloji felsefesi haline gelmiş durumda. Hem yazılım hem de düşünce yapımızı baştan ele aldığımız SFS Dijital Değişim Ofisi ile geleceğe çok daha emin adımlarla yürüdüğümüzü söyleyebiliriz. İnsan ve empatiyi ön plana alan tasarım odaklı düşünce yapımız ve bunu içine alan çevik ve adaptif çözüm yöntemlerimiz ile ürettiğimiz yazılımlar sigorta ekosistemine uçtan uca güven veriyor. Bu sayede müşterilerimiz ile birlikte ulaştığımız ortak akıl bizi birbirimize her zamankinden daha çok bağlıyor” dedi. Üstünel, “SFS, yüzünü trend sigorta teknolojilerine dönmüş durumda. Dijital uygulamalarımız ile hem sigorta çalışanlarına hem de müşterilerine dokunan, onları çepeçevre saran bir dijital ekosistem ile dijital ayak izlerimiz artık çok daha belirgin” diyerek sözlerini noktaladı.
İbrahim Üstünel
Entegre Hızlı Satış Web Ürünü
Quick Sigorta Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Zafer Emir, Quick hızlı satış web ürününden bahsederek, “Quick Sigorta olarak faaliyete geçtiğimiz ilk günden itibaren hizmete açtığımız Quick hızlı satış web ürününü kendi web sitemize entegre ederek acentelerimiz minimum bilgi girişi yaparak geleneksel teklif giriş ekranlarına göre oldukça hızı teklif ve poliçeleştirme süreçleri gerçekleştirebilme kabiliyetlerine sahip oldular. Acentelerimizin yanı sıra alışverişlerini online yapmayı tercih edenler için de ellerindeki telefonlardan market, giyim vb. ürünleri alır gibi sigorta ihtiyaçlarını da uzmanlık bilgisi gerektirmeyen ürünlerde kendilerinin alabilecekleri bir platform sağladık” dedi.Sektörde bir ilk olan 3D güvenli ödeme sistemine değinen Zafer Emir, “SFS ile birlikte geliştirdiğimiz hızlı zeyil ekranları da sektörde bir ilk olup en çok kullanılan zeyiller bu ekranlara tanımlanarak sigortalılarımızın plaka değişikliği ve satıştan iptal zeyillerini kendilerinin yapabilmesi sağlanmış bu da acentelerimizin üzerindeki operasyonu hafifletmiştir” şeklinde konuştu ve sözlerine şöyle devam etti: “SFS’nin esnek ürün tanımlama yapısı ve tarife yönetimi sayesinde hızlı satış ekranlarında geliştirilen ürünlerin tarife yönetimleri de diğer ürünlerdeki gibi SFS Winsure ekranlarından yönetilebilmesinin getirmiş olduğu fiyat eşitliği ve kaynak kullanım avantajı, mesafeli satış için farklı çözümler sunması kullandığımız diğer avantajların başında yer almaktadır.”
Zafer Emir