“Türk teknolojisini dünyaya taşımaya hazırlanıyoruz”

Hizmet verdikleri şirketlerin başarısına ve memnuniyetine odaklı olduklarını belirten SFS’nin şirket sahiplerinden Ercan Turfan, “Sigorta sektörünün bağrında yetiştik, hissi senet sahiplerimizle Türk teknolojisini dünyaya taşımaya hazırlanıyoruz” dedi.

Sektörde 10’un üzerinde sigorta şirketine hizmet vermeye devam eden SFS’nin şirket sahiplerinden Ercan Turfan ile bir röportaj gerçekleştirdik. “Sigorta sektörünün bağrında yetiştik, hissi senet sahiplerimizle Türk teknolojisini dünyaya taşımaya hazırlanıyoruz” diyen Turfan, röportajımızda şu değerlendirmelerde bulundu:

SFS’yi nasıl görüyorsunuz ?

Sigorta sektörünün bağrında yetişen, 33 yıldır sadece sektöre hizmet veren teknoloji sağlayıcısıyız. Hindistan’a, Azerbeycan’a yazılım ihracatını başarmış bir ekibiz. Hizmet verdiğimiz şirketlerin başarısına ve memnuniyetine odaklı bir insurtech’iz. Önceliğimiz, Türkiye’deki mevcut müşterilerimiz. Onları memnun edeceğiz ki birlikte dünyaya Türk teknolojisini taşıyalım. 2024 7’nci ay verilerine göre, Sektörün %37 trafik poliçesi SFS sistemleri ile kesiliyor. Çalışan başına trafik poliçesi adedinde en yüksek 5 şirketin 4’ü ilki dahil SFS ile çalışıyor. Seyahat sağlıktaki ferdi sigortalı adedi 1 milyon 745 bin 926. Bunun %51’i SFS ile çalışan şirketler tarafından oluşturuluyor. Seyahat sağlıkta en çok ferdi sigortalıya sahip ilk 10 şirketin ilki dahil 5’ini SFS sistemlerini kullanan şirketler oluşturuyor.

Insurtech terimini kullandınız, sizce insurtech nedir ?

Sigorta sektöründe teknolojiyi odağında kullanan yenilikçi çözümleri sunan kurumlar insurtech olarak adlandırılır. Sigorta ve teknoloji sözcüklerinin birleşiminden oluşan insurtech aynı zamanda, fintech içinde yer alan 8 segmentten biridir. Insurtech’te kendi içinde 4 segmente ayrılıyor. Yazılım ve veri/analitik, dijital dağıtım, teknoloji destekli hizmetler, dijital sigorta şirketleri. (Kaynak: Houlihan Lakey Insurtech Update, Kasım 2023) Bu doğrultuda SFS, yazılım ve veri/ analitik segmentinde hizmet veren bir insurtech şirketidir. Fintech’in insurtech’i kapsaması nedeni ile aynı zamanda bir fintech şirketidir. SFS, sadece klasik sigorta şirketlerine değil, dijital sigorta şirketleri, dijital dağıtım şirketleri ve teknoloji destekli hizmetleri alanında kurulan insurtechlere de uçtan uca yazılımları ile altyapı sağlar. Bu anlamda SFS hem kendisi bir insurtech şirketidir, hem de diğer insurtech şirketlerini güçlendirir.

Sigorta pazarı ve SFS’nin bu pazardaki pozisyonu hakkında bilgi verirmisiniz ?

Sigorta pazarı 2023 yılında 486 milyar lira büyüklükte. Yaklaşık 20,5 milyar dolar. Bunun %88’ini hayatdışı sigortacılık oluşturuyor. Hayat dışı, 2022 yılında 12,3 milyar dolardan 2023’te 18,1 milyar dolara büyüdü.2024 7’nci ay verileri de pazarın 2023 7’nci aya göre dolar bazında %16,9 büyüdüğünü gösteriyor. SFS’nin ağırlıklı çözümleri daha çeşitli ve kompleks ürünlerden oluşan hayat dışı pazarda. Yeni teknoloji ürün ailemiz InsureE’nin InsureE Health adlı sağlık yazılımı ile hayat dışında tüm branşlarda hizmet verir hale geldik. Yavaş ve emin adımlarla kaliteden ödün vermeden ilerliyoruz. 600 milyon dolar ve üstünde ciroya sahip 10 hayat dışı şirketin 3’ü SFS ile çalışıyor. Yıllardır oluşturduğumuz, Willis Towers Watson, EY, PWC gibi şirketlerin IFRS17 standardını sağlayan ürünleri ve SAP Financials, SalesForce gibi ürünlerle entegre çalışan InsureE Enterprise ürünümüzle bu segmentin ihtiyaçlarına daha iyi cevap vermeyi hedefliyoruz. ISO-27001:2022 standardları dışında AIG, Aviva, Lberty, Sompo, VIG gibi dünya sigorta büyüklerinin compliance kurallarını destekliyoruz. Seçilen SFS Yazılımı, Turkcell Dijital Sigorta’nın süreç ve standardlarından geçerek başarı ile kullanılmaya devam ediliyor.

SFS’nin yeni InsureE markası nereden geliyor ?

İngilizce açılımı Insurance Everywhere olup ‘her yerde sigorta’ anlamındadır. Brett King’in Bank 4.0 kitabında benzer şekilde ‘her yerde banka’ kavramı açıklanmaktadır. King, teknolojideki gelişmeler sayesinde bankacılık hizmetlerinin o kadar yaygın ve çeşitli platformlar, kanallar ve deneyimlere gömülü hale geleceğini savunur ki, insanların bankacılık işlemleri yapmak için bir bankaya gitmeleri gerekmeyecektir. ‘Her yerde sigortada’; açık bankacılık gibi açık sigortacılık, gömülü sigorta, görünmez sigortacılık gibi kavramlarla sigortacılığın geleceğini şekillendiriyor. Şirketlerin kendilerine ait yazılım sistemlerinin yerini ‘her yerde sigorta’ teknolojisi ile hizmet veren kanallar, platformlar, deneyimler alıyor. Hemen hemen tüm müşterilerimiz çok büyük hacimleri az sayıda sunucu ile yönetebilen ürünümüz InsureE’yi sağlık dahil hayat dışı sigortacılığının tüm branşlarında kullanmaya başladılar. Emaa Sigorta, Turkcell Dijital Sigorta gibi insurtech şirketleri dahil olmak üzere Sompo Sigorta, Türk Nippon Sigorta, Magdeburger Sigorta, GIG Sigorta, Quick Sigorta ve Hepiyi Sigorta gibi şirketlere kuruluşundan bu yana hizmet vermeye devam ediyoruz.

‘SATTIĞIMIZ YAZILIM DEĞİL GÜVEN’

Pazara ne sağlıyorsunuz, ne sağlamayı hedefliyorsunuz ?

Sigorta şirketleri birbiri ile kıyasıya rekabet halinde. ‘Her yerde sigorta’ tam anlamı ile devreye girince bu rekabet daha da artacak. SFS InsureE yazılımında bulunan Pazarlama Karması Tasarımcısı ile farklı şirketlerin farklı pazarlama karmalarına hizmet verebiliyor. Bu tasarımcıları şirketler kendi bünyelerinde kullanıyorlar. 4P ve 7P olarak adlandırılan pazarlama karması öğelerini istedikleri gibi farklılaştırıyorlar. Bu tasarımcılarda sigorta şirketlerinin tanımladığı ürünler, prosesler, fiyatlandırma biçimleri, kanal yönetimi ve işleyişi, promosyon mekanizmaları kendilerine ait. Onların fikir hakları. SFS hiçbir sigorta şirketinin bilgisini, fikir haklarını diğer bir şirkete taşımıyor. SFS yazılım mimarisi, aynı yazılımı kullanan farklı sigorta şirketlerinin güvenle, kendi ekipleri ile teknolojiyi bir araç olarak kullanmasını temin ediyor. Bu anlamda SFS sigorta şirketi adına sigorta teknolojilerini geliştirip büyütürken sigorta şirketi de kendi işine odaklanabiliyor. Sattığımız yazılım değil güven. SFS mimarisinin getirdiği bu iş bölümü, sigorta şirketlerine rekabet avantajı sağlıyor. Güven, güvenlik, rekabet avantajı ve kârlılık sağladığımız en önemli değerler. Kalitemizi artarak devam ettirmek için yatırımlarımıza devam edeceğiz. 2024 yılı 6’ncı ay verilerine göre sektörde çalışan başına teknik kârlılık 2 milyon 387 bin 449 lira. SFS ile çalışan şirketlerin çalışan başına kârlılığı ortalama 3 milyon 655 bin 424 lira yani çalışan başına kârlılıkları %51 daha fazla. Çalışan başına teknik kârlılıkta ilk 11 şirketin ilki ve 5’i SFS ile çalışan şirketler.

SFS’nin mevcut durumu nedir ?

SFS, büyüme sancılarını tamamen atlattı. Yönetim kurulumuzda Mehmet Nalbantoğlu, Nihat Ünalacak, Hakkı Eren gibi IT ve sigorta sektörünün tecrübeli üst düzey yönetim kurulu üyeleri mevcut. Genel müdürümüz Onursal Polat ve ekibi, 15 yılı aşan SFS tecrübeleri ile, sadece teknoloji değil hasar, finans ve üretim gibi sigortacılığın ana konularında da uzmanlaşmış bir kadro ile oldukça güçlü. Biz iki ortak olarak tamamen yönetimi ve şirketi kurumsallaştırdık. SLA seviyelerimiz 2024 yılında çok iyi seviyelere geldi. Teknolojimizi büyük yatırımlarla yeniledik. ARGE taahhütlerimizi zamanında yerine getiriyoruz. Turnoverımız çok azaldı. Hatta Halil Sayarsoy, Gökhan Polat, Caner Akar, M. Hakan İlhan ve Zafer Emir gibi çok sayıda eski çalışanımız yuvaya döndü. Halen katedecek çok yolumuz olduğunu biliyoruz. Bizler SFS’nin hisse senedi sahipleriyiz. SFS’yi asıl geleceğe taşıyan ve taşıyacak olan Sevgili Sunay Akın’ın deneyimi ile SFS’nin hissi senet sahipleri olan eski ve mevcut çalışanları, müşterileri ve iş ortaklarıdır. Her birine ayrı ayrı emekleri ve yürekleri için tüm ekibim adına teşekkür ediyorum. Eski ve mevcut tüm hissi senet sahiplerimizi, Türk sigorta teknolojisini dünyaya çıkarmak için SFS ile işbirliğine, ortak akla çağırıyorum. Birlikte çalışmaya eskisinden daha çok ihtiyacımız var.

Ercan Turfan’ın bundan sonraki vizyonu nedir ?

33 yıldır SFS’de toplam 36 yıldır sigorta sektörüne hizmet veriyorum. Çeşitli derneklerde çalışarak amacım deneyimimi gençlerin, ülkenin yararı için kullanılacak hizmetlere yönlendirmek; kitap, patent gibi yayınlarla kalıcı eserler bırakmak. Yıkılmayacak binalar yapmak için müteahhitlerle nasıl mimar ve mühendislerin işbirliği yapması gerekiyorsa, ülkemizde az sayıda yetişen dijital mimar ve mühendislerin de ülkemizin yıkılmayacak dijital yapılarında görev alması kritik. Reformist Sigortacılar Platformu’nda ve çeşitli derneklerde danışma kurulu üyesiyim. Sadece sigorta şirketleri değil, tüm paydaşların ihtiyacı olan RASP adı altında önemli bir proje ürettik. Dijital sömürgeciliğin büyük bir hızla ilerlediği dünyamızda ülkemizin ve sektörün sürdürülebilir geleceği, teknolojinin doğru ellerde olumlu şekilde kullanımının sağlanması için ortak aklı oluşturmaya ihtiyacımız var. SAP’yi SAP yapan Alman firmalarıdır. SFS’yi SFS yapan da sigorta sektörüdür. Sektörün kendi bağrından yetişen bilişim kurumlarına daha fazla önem vermesi çok önemli. İyi bir müzik, bestekar, müzisyenler ve orkestra şefinin birlikteliği ile oluşur. Fikir eserleri olarak yazılımlar da müziğe benzer. Para ile yazılımcıları biraraya getirseniz iyi bir yazılım gerçekleştiremezsiniz. Bunun için büyük emekle (15.000 uzman. ay) geliştirilen SFS gibi bir beste altyapısına, SFS’nin dijital mimarları ile yazılımcıların, sigorta sektörü uzmanlarının, danışmanlarının ortak çalışmasına, ve bilişim yöneticilerine ihtiyaç var. Önce mevcut müşterilerimizin memnuniyetinden emin olmalı, sonra da dünyaya birlikte hizmet vermeliyiz.