Dijital Sigortacılık Satın Alma Şekline Göre Şekillenecek

Dijital sigorta nispeten yeni bir kavramdır, ancak hızla bir zorunluluk haline gelmektedir. Dijital sigorta sektörü katlanarak büyüyor ve nedenini anlamak zor değil. Sigorta şirketleri, değişen koşullara ayak uydurabilmek için yeni teknolojileri benimseyerek çağın gerisinde kalmamaya çalışıyor.

Dijital sigortanın en yaygın biçimi, kullanıcıların fiyat teklifi almasına, teminat satın almasına ve cihazlarında diğer sigortacılık işlemlerini yapmasına olanak tanıyan akıllı telefon uygulamaları olmuştur. Bu, müşterilerin teminatlarını satın almak için karmaşık süreçler yerine daha sade ve anlaşılabilir öneriler ile hızlı ilerlemesini sağlıyor.

Son yıllarda ortaya çıkan bir diğer trend de sigorta ürünleri için online alışveriş. Bu süreçlerde müşteri kendi ihtiyacına özel sigorta ürünlerine hızla ulaşırken hizmet aldığı sigorta şirketi ve acente ile bütünleşik bir etkileşim deneyimi yaşıyor. Müşteriye daha yakın olmaya olanak sağlayan dijital çözümler sayesinde sigortacılık değer zincirinde faaliyet gösteren şirketler müşteri kazanım oranlarını arttırıyor.


Dijital Sigorta Piyasasına Genel Bakış

“Dijital Sigorta Piyasasına Genel Bakış” bölümünde iki ana noktaya odaklanmamız gerekiyor: Küresel sigorta pazarında dijital payın hızla büyümesiyle mevcut durum.

Toplam gelir ve kar marjı üzerindeki mali etkisinden de bahsetmemiz gerekiyor. Dijital dönüşüm pazar büyüklüğü, 2021’de 521,5 milyar ABD dolarından 2026’ya kadar 1247,5 milyar ABD dolarına, tahmin döneminde %19,1 Bileşik Yıllık Büyüme Oranı (CAGR) ile büyüyecek. İşletmelerin pazarlama ve reklam faaliyetlerine artan harcamaları, pazarı yönlendirmek için müşteri zekasının değişen ortamı ve müşteri kanallarının çoğalması gibi çeşitli faktörlerin dijital dönüşüm teknolojilerinin ve hizmetlerinin benimsenmesini sağlaması bekleniyor.

Sigortacılar, teknoloji talebindeki artış vemüşteri hizmetlerinde insan maliyetlerine olan bağımlılığın azalması nedeniyle sektörlerindeki oluşan değişimi daha yakından görmeye başladılar. Dijitalleşmenin faydalarını analiz ediyor ve müşterilere gelişmiş bir deneyim sağlamak için dijital kanallardan nasıl yararlanabileceklerine dair planlar geliştiriyorlar. Dijital sigorta ürünleri bir meta olmaktan ziyade, sigortacıların ürün tekliflerini her müşterinin kendi ihtiyaçlarına göre farklılaştırmalarına yardımcı olma konusunda büyük bir potansiyele sahiptir.

Agresif rekabete yönelik artan değişiklikler, pazara yeni dahil olan yeni firmalar ve düzenleyici kurumlardan kaynaklı değişiklikler sigorta fimralarının adaptasyon kabiliyetlerini arttırmaya yönlendiriyor. Bu yönlendirmeye ek olarak müşterilerin değişen yaşam ve iş alışkanlıklarına bağlı olarak gelişen iş fırsatlarını işe dönüştürmek için sigorta şirketlerinin daha çevik hareket etme ihtiyacı her geçen gün artıyor. Bütün bu gelişimler dijital dönüşümü tartışmasız olarak sigorta şirketlerinin ana odağı haline getirmekte.


Neden Dijital Sigorta?

Dijital dönüşüm ve nüfus değişimleri çağında yol alırken, hem alıcıların hem de tedarikçilerin ihtiyaçlarını daha iyi anlamamız gerekiyor. Alıcıların ne tür sigortalara yöneldiği ve dijital sigortanın bilinmeyen risklere karşı nasıl koruma sağlayabileceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için bu yazımızı okumaya devam edin.

Dijital Sigorta, bir yenilik olarak eski cazibesini acaba koruyor mu?. Sigorta ürünler, artık teknolojik gelişmeler nedeniyle ortaya çıkan yeni risklere karşı koymada her zamankinden daha önemli bir araç haline geliyor. Afet ve Felaket sigortacılığı, 2022 yılına kadar 3 trilyon ABD Doları olarak tahmin edilen pazar büyüklüğü ile bu gelişmeye öncülük ediyor.

Dijital sigorta ürünleri ile tarama verileri, beğeni verileri, coğrafi bazlı veriler gibi sosyal medya kanıtlarını kullanıma imkanına kavuşmak mümkün. Son yıllarda, genç nesillerin yanında dünya genelinde yaşlı nüfusun da mobil ve diğer dijital cihaz kullanımlarındaki artış trendi dijital sigortaya olan talebi büyük ölçüde arttırmaktadır.

Sosyal medyanın gücü, bireyin kendi yaşamını yeniden tariflerken, onun diğerlei ve toplumla etkileşimini yeniden fromatlıyor. Diğer sektörleri etkilediği gibi sosyal medya kaynaklı değişime sigorta şirketleri de ayak uydurmakta ve hatta bu değişimin önünde yer alamaya çalışmaktalar. Dolaysı ile Sigorta sektörü için Dijital Dönüşüm, dün olduğundan daha fazla cazibe alanı olmaya devam ediyor.


Müşterilerin Sigorta Satın Almayı ve Yönetmeyi Tercih Ettiği En İyi 3 Yol

Bunu akılda tutarak, müşterilerin sigortalarını satın almayı tercih ettikleri ilk 3 yol:
  • Dijital birleştirme: tüm ayrıntıları tekrar girme ihtiyacını ortadan kaldıran tekil bir dijital kimlik sağlar
  • Planı nasıl satın almak istedikleri en iyi formatı belirler (mobil veya web gibi)
  • Çevrimiçi satın alma, mevcut en hızlı ve en uygun maliyetli yoldur.
Tekil Dijital Kimlik:
Müşteriler, sigorta poliçelerini satın almak ve yönetmek için giderek daha verimli yollar arıyorlar. Pazarlama yöneticileri, bunu sigorta satın alma sürecini optimize etmek ve tekil bir dijital kimlik oluşturarak müşterinin alışkanlıklarını belirlemek için bir fırsat olarak görüyor. Şirketler, sigorta satın almak için kişiselleştirilmiş bir platform sağlayarak hedef müşterilerinin doğru zamanda doğru ürün önerileri ile buluşmasını sağlıyorlar. Müşteri destek hizmetleri için sosyal medya ortamlarının daha etkin kullanılmasının yanında akıllı asistan uygulamaları sayesinde müşteri etkileşiminde müşteri memnuniyetini arttıracak çözümler uygulamaya alınıyor.

Dijital uygulamaların bazı avantajları olsa da beraberinde getirdiği kesin riskler de var. Artan dijital kullanımı ile beraber siber tehlikelere yönelik alınacak tedbirleri kapsayıcı bir şekilde uygulamaya almak yada bu alandaki uygulamalarımızı geliştirmek gerekiyor.


Dijital Sigorta Pazarında Gelecek Trendler

Dijital sigorta endüstrisinin unsurları hem poliçe sahiplerini hem de düzenleyicileri ilgilendiriyor. Sektör, teknolojik gelişmelerden önemli ölçüde etkileniyor. Artan nesnelerin interneti kullanımı, otonom araçlar, yapay zeka bazlı uygulamalar hem yeni fırsatlar hem de yeni riskler getirmekte. Bu değişimler, dijital sigortacılık alanında yeni bir düşünme biçimini gerektirmektedir.

Bu hızlı hareket eden, dijital olarak yeniden tanımlanan dünya için sigorta düzenlemeleri güncellenirken, bu politikaların nasıl uygulanması gerektiği konusunda hala birçok boşluk var.

İş dünyası ve özel yaşamımızdaki dijital dönüşüm, tüketicilerin bir sigorta şirketiyle etkileşim kurma şeklini yeniden şekillendirdi; bundan daha fazlası, sigortacılar ve müşteriler arasında yeterli hizmet ve iletişimi neyin tanımladığına ilişkin beklentileri yeniden tanımladı.

Veri ihlallerini ve gizlilik endişelerini görmezden gelmek zorlaşıyor. Dijital cihazlara olan güvenimiz, en kişisel verilerimizi başka birisine emanet ederken sahip olmamız gereken güvenden ne kadar eksik olabilir ki? Başka birisine emanet edemediğimiz bilgilerimizi bugün dijital cihazlarımızın içinde saklamaya ve bulundurmaya devam ediyoruz. Ancak bu cihazlar akkıllandıça ve onların etkileşim halinde olduğu bütünsel ağ yapısı genişledikçe bu konudaki güvenimizi sorgulamamızın vaktinin geldiğini anlıyoruz. Bu güven konusu, önümüzdeki on yılda yalnızca daha yaygın hale gelecek endişe verici bir gerçekliğe dönüşecek gibi gözüküyor..

Bu durumda, gizliliği artıran yazılım ve teknolojinin talebin giderek artması şaşırtıcı değil. Spesifik olarak, Persado’nun AI tabanlı programları gibi GDPR uyumlu motorlar, bu yıl sektör için parlak noktalardan biri olarak seçildi. 2022 beklentilerine göre %26’ya varan bir artış veya talep öngörmesiyle, güvenliklerinden endişe duyanlar bu tür önlemlerde umut bulacak gibi görünüyor.

Sigortacılar bu alanda yeni teknolojileri benimsemeye başladılar, ancak veri ihlalleri ve gizlilikle ilgili hırsızlıklar, bilgilerini nasıl sakladıklarını yeniden gözden geçirmelerine neden oluyor. SFS sigortacılık dijital sigortacılık ürünleri; güçlü güvenlik alt yapısı ile oluşabilecek güvenlik ihlallerine karşı koruyucu bir kalkan görevi görürken, aynı zamanda gelişen teknolojilerden maksimum yararlanmanız için her zaman yanınızda.